05 June 2009

Gestalt Prayer

"I am I.
You are you.
I do my thing and you do your thing.
I am not in this world to live up to your expectations,
And you are not in this world to live up to mine.
You are you, and I am I,
And if by chance we find each other, it's beautiful.
If not, it can't be helped."

*

私 は 私。
あなた は あなた。
私 は 私 の ために 生き
あなた は あなた の ために 生きる。
私 は あなた の 期待に 応える ために この世に 生きてる わけじゃない。
そして、あなた も 私 の 期待に 応える ために この世に 生きてる わけじゃない。
あなた は あなた、私 は 私。
もしふたり が 出会えれば それは 素晴らしい こと
出会えないくても それは やむをえない ことだ。

-- by psychotherapist Fritz Perls
1969

No comments:

Post a Comment